Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lise en Merel - WaarBenJij.nu Busy Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lise en Merel - WaarBenJij.nu

Busy Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Lise en Merel

09 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Na een vlucht van 12 uur naar Kuala Lumpur en een vluvht van 2 uur vanaf Kuala Lumpur naar Bangkok waren we dan eindelijk na 17uur reizen in Bangkok. Ons pickup vrouwtje stond gelukkig al vol enthousiastme op ons te wachten. Een halfuurtje later zaten we dan in ons hostel. Gezellig met een deense kolonie op een kamer, denk aan 10 meiden op een kleine kamer vol met stapelbedden en backpacks. We besloten, na onze spulen gedropt te hebben, Bangkok maar eens te gaan verkennen. Na een wandeling van ongeveer 45 minuten waren we in China Town beland. Hier was het erg druk met op elke hoek van de straat wel een eetkraampje. Ook de zijstraatjes stonden vol met kraampjes en marktjes. Na 4uur lang door China Town gestruind te hebben, waren we kapot. Zo'n lange vlucht hakt er best in. Eigenlijk was er niet veel te doen in China Town. We konden ook nergens iets van een cafetje vinden. Dus of dit ons beste idee was valt achteraf te betwijfelen. Toch was het wel leuk om even gezien te hebben. 's Avonds zijn we om de hoek van ons hostel even snel een hapje gaan eten om vervolgens heerlijk om 8 uur op één oor te liggen. De volgende ochtend ging vroeg de wekker (7 uur), want wij gingen THAIS LEREN KOKEN!! Om 9 uur begon de workshop en duurde tot 13 uur. In deze tijd gingen we 5 gerechten maken die we tevens allemaal op mochten eten. Iets waar we nog even niet aan moesten denken om 9 uur in de ochtend. Allereerst gingen we met de gehele groep, bestaande uit 10 man, de markt op om verse ingrediënten te scoren. We kregen hierbij een hele uitleg over alle soorten groente die er lagen. Als we nu dan ook over marktjes lopen herkennen we de verschillende groente wat erg leuk is. Na de markt gingen we naar de school. We kregen mooie Thaise shortjes om. Onze lerares was heel vrolijk en super enthousiast. Ze moest ook vaak lachen als we iets raar deden of iets niet lekker vonden, zoals hete rode peper. Onze eerste gerecht wat we zelf gingen maken was een soep. De naam zijn we vergeten, maar het was erg lekker. Volmet verse groente, garnalen, cocuscreme en water. Ons volgende gerecht was Padthai, welke Lise haar favoriet was. Hierna volgde de rode en groene curry. Deze vielen iets minder in de smaak bij ons. Als dessert hadden we een sticky rijst met mango gemaakt. Persoonlijk zou ik niet ook nog eens rijst als toetje nemen, maar het was aardig lekker. Vrij zoet, dat wel. Na de kookworkshop zijn we de shoppingmalls gaan verkennen. Heerlijk struinen door een soort mega groot gebouw met 6 verdiepingen en waar je het einde van de gang niet ziet, zo groot is het. Het was een soort hele grote zwarte markt. Onze avondmaal hebben dan ook heel culineair in datzelfde winkelwallhalla genuttigd. Pizza en pasta. We kunnen toch nog niet echt wennen aan het Thaise eten en met het vooruitzicht dat we dit nog wel een aantal maanden zullen moeten eten ging een pizza er wel in. In de avond hadden we een lachwekkende cabaret show. Houterige Thaise waren aan het dansen en acteren op bekende nummers. Gedurende de hele show vroegen wij ons maar 1 ding af, is het een man of een vrouw? Zo'n foute show hoort wel een beetje bij zo'n reis. De volgende dag hebben we 's ochtends lekker rustig aan gedaan. 'S middags hadden we een fietstocht door Bangkok. Deze MOET je gedaan hebben als je in Bangkok bent. We hadden het niet willen missen. Je komt door mini straatjes en smalle marktjes waar de locals rustig met hun auto of scooter doorheen scheuren. Ook kom je in slobberwijken waarvan je denkt wonen hier serieus mensen. Als laatste fiets je door de country side van Bangkok waar mensen midden tussen de bomen en soort van moerasgebieden woonden. Hier zou je zelf nooit komen. Na het fietsen zijn we lekker een stuk vlees gaan eten en daarna terug naar ons hostel. Onze laatste dag in Bangkok hebben we al shoppend en struinend door de stad doorgebracht. We zijn toen ook langs de demonstraties gelopen. Dit leek eerder op een soort konninginnedag dan een demonstratie. De hele straten stonden vol met kraampjes waar mensen vanalles aan het verkopen waren. Van kleding tot eten, van sokken tot het knippen van je haren. Het was gelukkig eerder hilarisch dan eng. In de avond vertrok onze nachtbus naar Chang Mai. Heerlijk 10 uur lang opgevouwen liggen in een bus. Na aankomst op zoek naar een hostel. Dit bleek lastiger dan verwacht. Gezien er nu een soort van flower festival is zaten bijna alle hostels al vol. Na een halfuur door de Chang Mai te hebben gestruind gaven we het op en zijn we wat gaan drinken om vervolgens online maar een guesthouse te boeken. Daar zijn we nu net in gecheckt. Klaar om onze volgende avonturen te gaan beleven.

• 09 Februari 2014 - 09:23

Ome Arie En Tante Wil:

Mooie foto,s en leuk verslag uit Bangkok, wij blijven jullie volgen.
    Groetjes.

• 09 Februari 2014 - 09:29

Huismannen:

Wat een aciviteiten na zo'n lange reis. Goed dat jullie in Amsterdam ook alles op de fiets moesten doen!
    Ziet er super uit. Wij zijn benieuwd na het vervolg!

• 09 Februari 2014 - 09:33

Marije:

Leuk jullie verslag te lezen. Ik krijg zin in een stedentripje naar Bangkok....
    Genietse. Marije

• 09 Februari 2014 - 14:06

Mijs:

Hee meiden,
    Wat een leuk verslag! Ik zie het helemaal voor me en krijg zelf ook zin om weer op reis te gaan!
    Gelukkig hebben jullie een goede vlucht gehad.
    Liesje: ik had je tijdens je vlucht (was het 's ochtends toch nog vergeten i.v.m. college!..) nog een berichtje gestuurd, heb je 'm uiteindelijk nog ontvangen?
    Echt leuk dat jullie zo'n kookworkshop hebben gevolgd trouwens! Als je terug bent in Amsterdam mag je die gerechten wel een keer op mij uitproberen, haha!
    Geniet ervan, liefsss
    Mijs

• 09 Februari 2014 - 15:14

Sandra:

Hoi meiden,

Leuk verslag en leuke foto's, maar voor zo'n oude vrouw als ik een druk schema haha. Je snapt natuurlijk wel dat ik na al die maanden een originele thaise maaltijd voorgeschoteld wil hebben....
    Ik kijk uit naar de andere verslagen.

Xx sandra

• 09 Februari 2014 - 21:14

Aglae:

Hoi lise en Merel

Dat jullie het nu al gezellig hebben kan ik al lezen en zien op de foto's ! Het fietsen door Bankok lijkt mij ook fantastisch D en A

• 10 Februari 2014 - 15:45

Tonneke:

Hij gaat goed he schat

• 10 Februari 2014 - 20:01

Lydia Rieks En Rik:

He lieve lise, merel even een lieve groet uit Gasselte. Tjee al weer een week onderweg en vooral genieten! Je mam doet het goed hoor Lise! het went al, geloof ik ha.Oh heerlijk straks Thais eten, roerbak boerenkool met rode pepers. liefs ons.