Lovely tubing and bowling in Laos - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lise en Merel - WaarBenJij.nu Lovely tubing and bowling in Laos - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lise en Merel - WaarBenJij.nu

Lovely tubing and bowling in Laos

Blijf op de hoogte en volg Lise en Merel

03 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen duurde de reis naar Laos 3 dagen. Gelukkig viel de reis super erg mee. Helemaal de slowboot is ons hartstikke erg meegevallen, we vonden het zelfs wel wat hebben. In ons busje de eerste dag zaten 2 jongens uit Engeland waar we vooral op de slowboot veel contact mee hebben gehad en zelfs vrienden mee zijn geworden. De eerste dag op de slowboot was het heerlijk weer, zonnetje en een aangenaam temperatuurtje. We hebben wat gekaart en 'Wie ben ik?' gespeeld met de jongens en nog 2 andere backpackers. Voor dat we het wisten waren we al in Pakbang voor onze 2e overnachting. We waren er zelfs eerder dan verwacht wat fijn was.

Pakbang bestaat uit restaurants en guesthouses en verder is en niks te doen. 'S avonds hebben we met wat mensen van de slowboot nog even wat gedronken. De volgende ochtend moesten we heel vroeg opstaan om een plekje te veroveren in de boot. De eigenaar van het guesthouse bonkte dan ook rond 7 uur op de deur dat we op moesten staan. Er waren namelijk te weinig zitplaatsen voor het aantal mensen dat mee ging. Wij waren vrij op tijd en hadden voor de zekerheid stoelen voor de 2 jongens gereserveerd. Dit was een slimme zet, want de jongens hadden zich verslapen. Rond 10 uur vertrok de boot richting Luang Prabang. De rit zou zo'n 9 uur duren. De tweede dag op de slowboot was alleen minder qua weer. Er stond erg veel wind en het opspringende water maakte ons nat en extra koud. Iedereen dat dan ook te bibberen van de kou. Gelukkig kwamen we deze dag ook eerder dan gepland aan in Luang Prabang. We hadden online al een hostel geboekt dus we hoefden niet op zoek naar een hostel. De jongens besloten met ons mee te gaan. Zodoende belanden we op een dorm met nog 6 andere mensen.

In Luang Prabang heb je een avondmarkt waar je tevens kan eten. Voor 10000 kip (ongeveer 90 cent) mag je zoveel eten op je bord doen als je maar kan. We hebben dan ook elke avond op de markt gegeten. Onze eerste dag in Luang Prabang zijn we naar de waterval gegaan. Het was ongeveer een halfuurtje rijden met de TukTuk, maar zeker de moeite waard. We hebben daar bijna de hele dag rond gehangen en wat gezwommen.'S avonds gaan alle barretjes en cafeetje om half 12 dicht en daarna gaat iedereen richting de bowlingbaan. Wij konden uiteraard niet achter blijven dus gingen we samen met de Engelse jongens heen. Het was echt hilarisch. Allemaal aangeschoten tot dronken mensen die aan het schreeuwen, lachen en bowlen waren. Over de bowlingresultaten hebben we het maar niet, laten we het erop houden dat Merel blij was om een kegel te raken.

Onze laatste dag in Luang Prabang een relaxte dag met een bezoekje aan de markt en een drankje op een terras aan de Mekong. ’s Avonds met een groep meiden gegeten en daarna naar Utopia; een bar met een relaxte sfeer waar iedereen met kussens op de grond zat. De volgende ochtend vertrokken we, na een ontbijt in het hostel (opnieuw ei) met de bus naar Vang Vieng. Aangekomen in Nana guesthouse, waar we de twee Engelse jongens opnieuw ontmoeten. Gelijk een biertje gedaan op de het dakterras met prachtig uitzicht over de bergen.

Vang Vieng staat bekend om het tuben, ofwel met een grote zwemband de rivier af en stoppen bij barretjes voor een drankje. Hier konden wij natuurlijk geen nee tegen zeggen! Met een hele groep vanuit het hostel zijn we gaan tuben. Bij ieder drankje wat je bestelde kreeg je een gratis armbandje, dus na een paar barretjes waren onze polsen goed gevuld. Bij iedere bar was wat anders te doen: volleyballen, pingpongen, basketballen en limbo dansen onder een vuurkoord (nee mam en pap, dat hebben wij niet gedaan). Maar het leukste was de sfeer, de muziek en de mensen. Nadat we de volgende dag ons bed uit waren gekomen zijn we naar de Blue Lagoon geweest, een mooi watertje waar we de hele dag hebben gezwommen en in het zonnetje hebben gezeten. Omdat we toch de tijd hebben zijn we de volgende dag voor de tweede keer gaan tuben, wat opnieuw een groot succes was!

Na een korte busrit door het prachtige landschap kwamen we aan in Vientiane. We sliepen in een leuk hostel en onze eerste dagen in Vientiane bestonden uit een visum voor Vietnam regelen, shoppen op de nachtmarkt en eten aan de rivier bij straattentjes. De laatste dag in Vientiane is Lise met Josephine naar het Buddhapark geweest en is Merel samen met Rosa naar een zwembad midden in de stad geweest. ’s Avonds zijn we met het vliegtuig vertrokken naar Vietnam, Hanoi. Heel luxe en decadent, maar zo het geld waard geweest. Binnen een uurtje waren we in Hanoi in plaats van 25 uur in een bus zitten. Nu alweer land nummer 3 verkennen, Vietnam.

• 03 Maart 2014 - 12:51

Sandra:

Hoi meiden,

Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen. Eten voor 90 cent!!!!! Hoe bedenk je het.... We leuk dat jullie allemaal nieuwe mensen ontmoeten, klinkt geweldig! En ja, ik snap dat het heeeeeeeerlijk voelt om met het vliegtuig naar het volgende land te vertrekken hahahahaha. Zo'n langs busries zou ook niet aan mij besteed zijn... Blijven genieten (maar dat gaat vast wel lukken) en blijf van die leuke verslagen schrijven.
    Dikke knuffels uit Purmerend. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 03 Maart 2014 - 13:20

Ron En Sandra:

Wat is het toch leuk om jullie zo te volgen!Voor ons gevoel zijn we zo toch steeds een beetje bij jullie!!
    Meiden blijf genieten dan doen wij dat ook!
    Dikke xxxxxxxx papa en mama

• 03 Maart 2014 - 14:57

Opa En Oma:

Lise en Merel, jullie genieten van alles wat er te doen en te eten is. Ook het drinken valt jullie niet moeilijk.
    Wij hebben ook al op Laos tubing zitten kijken en mooie beelden gezien van feestvierende backpackers.
    Nu maar genieten in Vietnam. X Oma en Opa

• 03 Maart 2014 - 17:50

Aglae Malingre:

Hoi Wereldreizigers
    Wat leuk om weer even op jullie blog te lezen hoe Leuk het is !
    Het appen is al een manier om bij te blijven ,maar dit is Super !
    Jammer dat het voor jullie doen koud is, wij weten niet beter ; ik hoor we de vogeltjes al zingen .
    Een nieuw land, nieuwe avonturen en nieuwe mensen ontmoeten.
    Morgen pas 4 weken op pad : Leef het Leven !
    D en A

• 09 Maart 2014 - 22:24

Huismannen:

He Merel en Lisa, wat een belevenissen allemaal! Super om het te kunnen volgen!
    En wij hier maar met de waan van de dag ( werk, school, voetbal en hockey) in de weer. Je kan het niet voorstellen wat voor indrukken jullie allemaal meemaken. Gelukkig hebben wij vandaag kunnen genieten van een bijna zomerse dag en dat op 9 maart! Geniet lekker en we lezen hopelijk gauw weer meer. X uit Wormerveer.

• 12 Maart 2014 - 08:19

Marije:

Leuk te lezen waar jullie zijn en allemaal doen. De tijd van jullie leven. Leuk om al die mensen te ontmoeten en mee op te trekken. Genietse en liefs van Jan, Joost en Marije

• 12 Maart 2014 - 08:19

Marije: